Festiwalami lato się mieni

Wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią mi, że nadchodzi wyczekiwany przeze mnie okres festiwali na wolnym powietrzu. W związku z tym postanowiłam przypomnieć Wam, drodzy Czytelnicy, gdzie można wybrać się w Polsce w tym roku (jeśli jeszcze nie kupiliście biletów i nie zostały wyprzedane) oraz o czym należy wiedzieć (żeby przynajmniej móc brać udział w rozmowach tych, którzy uczestniczyli). Podaję też paru artystów, dla których według mnie (bardzo subiektywnie) warto dotrzeć do wybranych miejsc.

  • Orange Warsaw Festival (Warszawa, 17-18 czerwca, Skunk Anansie, Moby, Jamiroquai, Sistars – zespół specjalnie reaktywowany na festiwal)
  • Open’er Festival (Gdynia, 30 czerwca – 3 lipca, Baaba Kulka, British Sea Power, Brodka, Foals, Prince, Pulp i tylu innych!)
  • Męskie Granie (cała Polska, 16 lipca – 27 sierpnia, Waglewski, Możdżer, L.U.C., Raz Dwa Trzy)
  • Off Festival (Katowice, 4-7 sierpnia, Primal Scream, Czesław Śpiewa, Mogwai, Muariolanza, The Lollipops, Xiu Xiu…)
  • Coke Live Music Festival (Kraków, 19-20 sierpnia, line-up raczej nie w moim guście, ale zaznaczam, że jest taki festiwal)
  • Tauron Nowa Muzyka (Katowice, 25-28 sierpnia, Lamb, Amon Tobin, Jamie Woon)

Jeśli pominęłam któryś z istotnych festiwali w Polsce tego lata, piszcie! Proszę jednak, powstrzymajcie się od sugerowania festiwali w Opolu i Sopocie.

A ja tymczasem w oczekiwaniu na te wydarzenia wracam do najlepszej płyty koncertowej, jaka kiedykolwiek wpadła mi w ręce: Dave Matthews Band, koncert w Central Parku. Ech, gdyby tak Dave Matthews zaszczycił Polskę swoją obecnością!

Hania

Ten wpis został opublikowany w kategorii Inspiracje i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Festiwalami lato się mieni

  1. Hania pisze:

    Uzupełniam własną listę – Festiwal Pozytywne Wibracje w Białymstoku 22 i 23 lipca 2011 (między innymi Seal i Raphael Sadiq) – http://www.pozytywnewibracjefestival.pl/

  2. Na ten temat mógłbym napisać pracę magisterską ale że jestem dopiero na 2 roku to skróce to do:
    1.Woodstock (Kostrzyn nad Odrą, 4-6 sierpnia, The Prodigy, Gentleman, H-blox, Dog eat Dog, Republika, Łąki łan, Apteka) – niestety troche pokrywa się z Off-em
    2.Audioriver (Płock, 29-30 lipca, Vitalic, Sven Vath, Paul Kalkbrenner, Trentemoler) – zdecydowanie dla fanów elektroniki
    3.FreeFormFestival (Warszawa, 14-15 października, Does it ofend You, yeah?, Yuksek) – lineup niekompletny, jest jeszcze dużo czasu
    Oprócz tego:
    Jarocin Festival, ArtPop Festival, Ostróda Festival, Roxy Festival i miliony mniejszych
    Pozdrawiam🙂

    • Hania pisze:

      Witaj Arku na naszym blogu! Dzięki za dodanie kolejnych wydarzeń do listy. Szczególnie zaciekawił mnie festiwal FreeForm, bo jest poza klasycznym sezonem festiwalowym. Byłeś? Warto?

      Pozdrawiam,
      Hania

  3. Nie byłem w zeszłym roku i bardzo nad tym ubolewam bo lineup wyglądał niesamowicie. Robyn, Goldfrapp, i wielu innych… W tym roku mam plan właśnie tam zakończyć sezon festiwalowy.

    Pozdrowienia
    Arek

Skomentuj

